lauantai 2. tammikuuta 2010

Kuka kantaa taakkasi Herran vuonna 2010?

Elämä on matka.
Matkanteko ilman turhaa painolastia on sitä,
että annamme Vapahtajallemme taakat,
joita ei alun alkaenkaan ollut tarkoitettu
meidän kannettaviksemme.

Miten voisit olla Jumalan käytettävissä,
jos aina tunnet itsesi lopen uupuneeksi
raskaita taakkoja raahatessasi?
Miten kerrot muille Jumalan armosta,
jos itse kannat syyllisyyden taakkaa?
Entä kuinka voit tarjota lohdutusta,
jos oma toivottomuutesi painaa mieltäsi?
Miten voisit auttaa toista ihmistä
riisumaan painavat taakkansa,
jos omat kätesi ovat täynnä?

”Tulkaa minun luokseni
kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat.
Minä annan teille levon”
. (Mt. 11:28)

Tänäkin vuonna tulee eteesi
niin raskaita asioita,
että sinä et niitä pysty kantamaan.
Herra pyytää sinua luottamaan häneen
ja antamaan kaikki raskaat taakat hänelle.

”Heittäkää kaikki murheenne
hänen kannettavakseen,
sillä hän pitää teistä huolen”
(1. Piet. 5:7).

Liian paljon luottamusta omiin kykyihisi?
En minä tarvitse neuvoja!
Selvitän tämän kyllä itse!
Ei minua tarvitse paimentaa!
Sotken itse oman elämäni
– ja syytän siitä muita ihmisiä ja Jumalaa.

Monta kertaa ei olisi tarvinnut muuta kuin
pyytää anteeksi,
mutta sen sijaan minun täytyi
alkaa väitellä asiasta.
Ei olisi tarvinnut muuta kuin
kuunnella,
mutta sen sijaan minun täytyi
avata suuri suuni.
Ei olisi tarvinnut muuta kuin
olla kärsivällinen,
mutta sen sijaan minun täytyi
alkaa järjestellä ja ohjailla tapahtumia.
Minun ei olisi tarvinnut muuta kuin
antaa homma Jumalan käsiin,
mutta sen sijaan minä
halusin hoitaa sen itse…

Vai rohkenisinko luottaa siihen,
että myös vuosi 2010
on Herran vuosi?



PS: On joutunut tämä sussiunakkoon!-blogi vähän hunningolle, kun olen niin innokkaasti blogannut toisaalla eli Kotimaa24.fi:ssä. Kotisivuni vai mikä lie löytyy tästä:

http://www.kotimaa24.fi/oma-sivuni?view=profile&uid=276

Annoin itselleni sellaisen uudenvuodenlupauksen, että tänä vuonna kirjoittelen täällä entistä innokkaammin...

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

löysin blogisi,mielenkiinnoolla luin ja sain voimaa ja uutta uskoa !kiitos.nimim.tavis.

Hannu Kiuru kirjoitti...

Mainiota, Tavis! Huomasit varmaan, että lupasin tänä vuonna olla aktiivisempi tämän blogin kanssa. Nämä ovat luonteeltaan kovin erilaisia. Tämä voisi olla henkilökohtaisempi, lyhyempi ja nopeampi!
Muuten: Voit kirjautua Lukijaksi, jolloin blogin seuraaminen helpottuu monella tavalla. Ja edelleen voit toimia pelkkänä Taviksena!
:-)